Optimizarea SEO de succes: Tot ce trebuie să știi pentru a reuși!


July 24, 2017 Facebook Twitter LinkedIn Google+ Search Engine Optimization


Optimizarea SEO de succes Tot ce trebuie sa stii pentru a reusi

Optimizarea SEO de succes: Tot ce trebuie să știi pentru a reuși!

SEO înseamnă optimizare pentru motoarele de căutare. Este procesul de obținere a traficului din rezultatele căutării gratuite, editoriale sau naturale ale acestor sisteme de căutare. Toate motoarele de căutare importante precum Google, Bing și Yahoo au rezultate de căutare primare, unde paginile web și alte tipuri de conținut, cum ar fi videoclipurile sau înregistrările locale, sunt afișate și clasificate pe baza motorului de căutare considerat cel mai relevant pentru utilizatori.

De ce aveți nevoie de SEO?

Construirea unei arhitecturi puternice a site-ului și furnizarea unei navigări clare va ajuta motoarele de căutare să indexeze site-ul dvs. rapid și ușor. Acest lucru va oferi vizitatorilor, de asemenea, o bună experiență în utilizarea site-ului și va încuraja vizitele repetate. Merită să fiți la curent cu informația conform căreia Google acordă din ce în ce mai multă atenție experienței utilizatorilor întrucât aceasta vă va ajuta să dezvoltați strategii de optimizare SEO axate pe factori relevanți și astfel să obțineți rezultate mult mai bune pe termen lung.

Atunci când vine vorba de cât de mult trafic este condus de motoarele de căutare pe site-ul dvs., procentul este de regulă unul substanțial în această situație și poate cel mai clar indicator al importanței SEO. În 2014, specialiștii în domeniu au sugerat faptul că 65% din traficul web provine din căutarea organică, în comparație cu 2% din partea socială, 6% din căutarea plătită, 12% din cea realizată direct și 15% din alte surse de recomandare. Acest lucru corespunde datelor noastre, cu aproximativ 70-75% din traficul SEO provenind din domeniul căutării organice.

Din totalul traficului organic, în 2015 s-a constatat faptul că Google reprezintă mai mult de 90% din traficul global de căutare organică. Deci, evident, aveți nevoie de o prezență puternică pe Google SERP, dar cât de puternică ar trebui să fie aceasta realmente? Ei bine, potrivit unui ultim studiu de la Advanced Web Ranking se pare că, în cadrul SERP, primele cinci rezultate reprezintă 67,60% din toate click-urile, iar rezultatele de la șase la zece reprezintă doar 3,73%.

Bazele Optimizării SEO: Factori esențiali – Optimizarea SEO de succes: Tot ce trebuie să știi pentru a reuși!

Bazele Optimizarii SEO Factori esentiali

Bazele Optimizarii SEO Factori esentiali

Optimizarea website-urilor pentru motoarele de căutare este esențială. Aceasta vă va ajuta să vă asigurați de faptul că website-ul dvs. va fi poziționat în mod corespunzător pentru a fi reperat în punctele cele mai critice ale procesului de cumpărare sau atunci când oamenii au nevoie de acesta.

Ce sunt însă în realitate rezultatele motoarelor de căutare de care toată lumea din mediul online vorbește? Cum puteți dezvolta website-ul într-o manieră care să vă mulțumească atât vizitatorii / clienții dvs., cât și motoarele de căutare? În plus, cum vă poate ajuta optimizarea SEO astfel încât website-ul dvs. să devină mai eficient din perspectiva profitabilității? Acestea sunt câteva dintre întrebările esențiale la care vă vom oferi astăzi răspunsuri concrete pentru a vă ajuta să transformați website-ul dvs. și implicit afacerea dezvoltată într-un real succes.

Scopul fundamental al optimizării SEO nu este acela de a înșela sau de a induce în eroare motoarele de căutare. Adevăratul scop al acestor strategii este acela de a vă ajuta să:

  • Creați o experiență extraordinară și fără probleme utilizatorului.

  • Comunicați motoarelor de căutare ceea ce doriți să faceți sau să promovați, pentru ca acestea să aibă capacitatea de a recomanda site-ul dvs. printre rezultatele oferite în urma unor căutări relevante.

Atunci când creați un site nou, gândiți-l ca pe o prăjitură 

Link-urile dvs., căutarea plătită și acțiunile din mass-media socială acționează ca și glazura de pe o prăjitură dar conținutul ales pentru acesta, modul în care sunt structurate informațiile, managementul conținutului și infrastructura acționează ca zahărul din conținutul acesteia, făcând-o ceea ce este în realitate. Fără acestea, site-ul ar putea fi considerat acceptabil însă nu relevant pentru ceea ce caută utilizatorii / potențialii cumpărători.

Ce urmăresc în realitate motoarele de căutare relevante?

Motoarele de căutare doresc să-și facă treaba în manieră profesionistă, făcând trimiterea utilizatorilor către site-uri și conținut care este cu adevărat considerat a fi relevant pentru căutările utilizatorilor. Însă cum este determinat gradul de relevanță în acest caz?

În ceea ce privește conținutul, relevanța acestuia este determinată de tema de discuție care este oferită, de textul din pagină și de meta descrierile create pentru vizitatori. În ceea ce privește performanța, adevăratele întrebări la care trebuie să găsiți răspunsurile corecte se referă la rapiditatea cu care se încarcă website-ul dvs. și măsura în care acesta funcționează corect atunci când este influențat de factori externi sau testat în diverse circumstanțe.

Atunci când vine vorba de factorii de autoritate, site-ul dvs. trebuie să conțină conținut relevant și bine gândit sau structurat pentru a face legătura cu alte site-uri autoritare și a le determina să utilizeze site-ul dvs. ca referință sau să citeze informațiile pe care le faceți disponibile în cadrul acestuia.

Aici intervine și factorul esențial numit experiența utilizatorului. Orice detaliu referitor la modul în care arată website-ul, dacă se poate naviga cu ușurință printre paginile acestuia, dacă datele utilizatorilor sunt păstrate în siguranță și dacă prezintă o rată mare sau mică de respingere pot face diferența în această etapă.

Ce NU caută motoarele de căutare

Motoarele de căutare au o anumită limită în ceea ce privește cantitatea de informații pe care le pot stoca. Prin urmare, dacă vă bazați pe tehnici care nu sunt relevante sau care nu sunt considerate corecte de acestea, este posibil să suferiți pierderi mari de-a lungul timpului. Elementele pe care motoarele de căutare nu le doresc sunt următoarele :

  • Utilizarea excesivă de termeni cheie în cadrul paginilor website-ului dvs.

  • Link-uri achiziționate: Link-urile cumpărate nu vă vor fi de folos pentru optimizarea SEO, deci trebuie să fiți conștienți de acest lucru.

  • Experiență redusă din punct de vedere calitativ a utilizatorilor: este esențial să ușurați accesul utilizatorului la informația pe care acesta o caută.

Încărcarea paginilor website-ului cu anunțuri și dificultatea întâmpinată de utilizatori în încercarea de a găsi conținutul care îi interesează sunt factori care vor conduce la creșterea ratei de respingere, acesta fiind un efect de nedorit. Cu toate acestea, dacă știți rata de respingere a website-ului dvs., aceasta vă va ajuta în determinarea altor informații relevante despre acesta.

Importanța optimizării website-ului pentru mai multe canale de comunicare și social media

Strategia utilizată în ceea ce privește cuvintele cheie nu este importantă doar pentru punerea în aplicare la fața locului. Aceasta trebuie extinsă și la alte platforme din afara site-ului, motiv pentru care ar trebui să vă gândiți și la optimizarea pe mai multe canale de comunicare și social media. Facebook, LinkedIn, Twitter si E-mailul sunt câteva exemple relevante în mediul online. Cu toate acestea, nu uitați nici de cele din mediul offline precum anunțurile radio și TV care vă pot fi, de asemenea, de un real folos în această etapă.

Obținerea unei perfecte concordanțe cu frazele utilizate ca și cuvinte cheie în cadrul acestor platforme este pasul esențial care vă va conduce către obținerea unor rezultate foarte bune cu activitățile de branding desfășurate. În plus, astfel îi veți putea educa și pe utilizatori să folosească expresii specifice pe care dvs. să le puteți optimiza ulterior.

Alegerea numelor de domeniu

Denumirea domeniilor online este esențială pentru fundația dvs. globală în mediul online. Astfel, o bună practică pe care o puteți considera este aceea de a utiliza domenii rădăcină subdirectoare versus subdomenii. Alte practici considerate eficiente în acest moment în ceea ce privește alegerea numelor de domenii sunt următoarele:

  • Domenii relevante: dacă încercați să accesați link-ul www.website.com și acesta nu vă redirecționează și către website.com, înseamnă că motoarele de căutare identifică în acel moment două website-uri în loc de unul singur. Din păcate, acest lucru este extrem de dăunător eforturilor dvs. generale de optimizare SEO deoarece va dilua legăturile dvs. de intrare întrucât site-urile externe vor fi conectate la ambele variante.

  • Nu uitați de domeniile vechi, cu istoric relevant: domeniile cu un oarecare istoric in mediul online sunt mai eficiente uneori decât cele noi. Cu toate acestea, dacă vă decideți să achiziționați un domeniu care a mai fost utilizat anterior, asigurați-vă că proprietarul anterior nu a adoptat strategii de pe lista neagră care ar putea conduce la penalizarea domeniului dvs. după preluarea acestuia.

  • Incorporarea cuvintelor cheie în URL-ul site-ului: Cuvintele cheie pe care le includeți în domeniul dvs. în cadrul URL-ului vor contribui la eforturile dvs. globale de optimizare SEO.

Optimizare strategică pentru rezultate diferite

Nu doar optimizarea pentru experiența de tip desktop este importantă. De aceea, trebuie să acordați atenție și optimizării pentru dispozitive mobile și tablete, precum și pentru alte suporturi media. Pentru aceasta, este necesar să creați conținut media îmbogățit, cum ar fi videoclipurile, deoarece este mai ușor să obțineți un videoclip care să se clasifice pe primele poziții decât să obțineți un scor foarte bun cu o pagină text.

Desigur, acești factori pot varia în funcție de specificul website-ul dvs., a produselor și serviciilor prezentate și a diverselor circumstanțe în care se desfășoară optimizarea. Din acest motiv, utilizarea ambelor tipuri de conținut relevant, în funcție de mediul în care se dorește optimizarea, este recomandată.

În plus, este important să optimizați conținutul ales care nu este de tip text, astfel încât acesta să poată fi reperat cu ușurință de motoarele de căutare. Dacă site-ul dvs. utilizează Flash sau PDF-uri, asigurați-vă că ați citit cele mai recente exemple de bune practici în ceea ce le privește, astfel încât motoarele de căutare să acceseze cu un crawler acel conținut și să ofere credit site-ului pentru acestea.

Nu uitați de elementele de tip Meta

Nu uitați de elementele de tip Meta

Nu uitați de elementele de tip Meta

Conținutul ales pentru postare în cadrul website-ului dvs. trebuie să includă etichete de titlu și meta descrieri. Cuvintele cheie și meta descrierile sunt uneori ignorate de cele mai multe dintre motoarele de căutare considerate relevante în zilele noastre. Cu toate acestea, dacă ați decis să le folosiți în continuare, nu treceți cu vederea faptul că acestea trebuie să vorbească în mod specific despre website și să fie formatate corect.

În plus, descrierea meta a website-ului dvs. trebuie să fie unică și, de asemenea, să vorbească concret despre pagina web pe care doriți să o promovați. Dublarea meta descrierilor în cadrul paginilor site-ului nu va conduce la rezultate pozitive. Etichetele de titlu trebuie, de asemenea, să fie unice! Gândiți-vă că titlul dvs. este un anunț de câteva cuvinte, așa că faceți tot ce este posibil pentru a atrage cititorul, astfel încât acesta să își dorească să navigheze mai departe și să citească mai mult.

Cele mai importante aspecte de luat în calcul

Relevanța

Motoarele de căutare încearcă să furnizeze cele mai relevante rezultate interogării unui solicitant. Modul în care motoarele de căutare furnizează aceste rezultate se bazează pe proprii lor algoritmi interni, pe care probabil că nu le vom determina niciodată în totalitate, dar există factori esențiali de care putem fi siguri că vor influența aceste rezultate. Toți acești factori se bazează pe relevanța informațiilor puse la dispoziția utilizatorilor.

Calitatea conținutului dvs.

Calitatea conținutului dvs.

Calitatea conținutului dvs.

Publicați în mod regulat articole utile, videoclipuri sau alte tipuri de media care sunt populare și bine produse? Scrieți mai degrabă pentru ființele umane reale decât pentru motorul de căutare propriu-zis? Ei bine, dacă nu faceți aceste lucruri încă, ar trebui să începeți să le puneți în practică.

Ultimele cercetări in domeniul optimizării privind factorii de clasificare indică faptul că Google se îndreaptă mai degrabă către un conținut în format mai lung, care înțelege intenția vizitatorului în ansamblu decât să utilizeze cuvinte cheie bazate pe interogări de căutare populare pentru a crea conținut. Practic, este momentul să gândiți dincolo de cuvintele cheie de bază și să vă concentrați cu adevărat pe experiența oferită utilizatorului.

Experiența utilizatorilor

Există multe avantaje ale optimizării SEO care vă ajută să oferiți cea mai bună experiență posibilă utilizatorilor. Aveți nevoie de un site ușor de navigat, care să poată fi căutat rapid, cu o legătură internă relevantă și care să includă conținut relevant pentru domeniul dvs. de activitate. Toate acestea sunt elemente care vă mențin vizitatorii pe pagina dvs. web și care îi determină pe aceștia să exploreze mai departe.

Viteza website-ului

Viteza cu care se încarcă paginile web devine tot mai mult un diferențiator pentru motoarele de căutare. Specialiștii în domeniu sunt convinși de faptul că Google va începe în curând să eticheteze rezultatele care sunt găzduite pe pagina mobilă accelerată (AMP) din ce în ce mai mult.

Compatibilitate între dispozitive

Este website-ul dvs. și conținutul său optimizat pentru orice dimensiune sau dispozitiv de date? Rețineți faptul că Google a declarat în mod oficial că designul care se pliază pe toate dispozitivele pe care ar putea fi deschis un website este metoda preferată de optimizare mobilă.

Linkurile interne

Am vorbit despre avantajele asigurării unei navigări clare pentru utilizatori și a dezvoltării unui website ușor de utilizat, dar există și o practică pe care editorii și scriitorii o pot considera atunci când publică articole pentru a ajuta la împingerea traficului în jurul site-ului și care poate duce la o mai mare încredere acordată de motoarele de căutare website-ului dvs.: linkurile interne.

Construirea unor linkuri interne corecte este avantajoasă întrucât:

  • Oferă audienței dvs. opțiuni suplimentare de lectură. Atâta timp cât linkurile interne sunt relevante și utilizați un text de ancorare clar, acest lucru vă poate ajuta să reduceți rata de respingere.

  • Ajută la îmbunătățirea clasamentului pentru anumite cuvinte cheie. Dacă vrem ca un anumit articol să se încadreze în categoria elementelor de bază ale optimizării SEO, atunci putem începe să le conectăm la alte postări folosind variante similare de text de tip ancoră. Acest lucru îi spune motorului de căutare că acea postare este relevantă pentru persoanele care caută informații despre elementele de bază ale optimizării SEO.

  • Ajută Google să acceseze site-ul cu ajutorul unui crawler și să îl indexeze corespunzător.

Autoritatea website-ului în domeniul online

Un site web considerat autoritar în mediul online este unul de încredere pentru utilizatorii săi, industria în care acesta operează, alte site-uri web relevante și motoarele de căutare. În mod tradițional, un link de pe site-ul web al unei autorități în domeniu este unul extrem de valoros, deoarece este văzut ca un vot de încredere. Cu cât obțineți mai multe astfel de voturi de încredere și conținutul postat este mai calitativ, cu atât mai probabil este ca și propriul dvs. site să devină o autoritate în domeniu în viitorul apropiat.

Schema de marcare

Puteți face ca rezultatele căutării dvs. să fie mai atractive prin adăugarea unei scheme specifice de marcare în cadrul codului HTML aferent paginilor dvs. Acest lucru vă poate ajuta să transformați rezultatele căutării într-un spațiu de joc bogat, adăugând evaluări ale clienților, imagini și alte elemente utile de acest gen. Schema de marcare este, de asemenea, metoda preferată de către majoritatea motoarelor de căutare, inclusiv Google, și este destul de simplu de utilizat.

Imaginile marcate corespunzător

Mulți utilizatori uită să includă atributul alt atunci când încarcă imagini în cadrul conținutului lor, dar acesta este cu siguranță un lucru pe care nu ar trebui să îl ignorați vreodată pentru că Google nu poate vedea imaginile postate dar poate citi textul alt. Prin descrierea imaginii dvs. cât mai exact, veți crește șansele ca elementele respective să apară în căutarea de imagini propusă de Google.

Conținut considerat corect de motoarele de căutare

În loc să invadați Internetul cu o erupție de știri rapide, cu puțină înțelepciune, puteți reuși să postați conținut cu adevărat relevant în cadrul paginilor dvs. web. Articole mai amănunțite, mai utile și mai practice, pot conduce la victorii uriașe pe termen lung în ceea ce privește traficul rutier și ocuparea unor poziții foarte vizibile în SERP.

Titluri cheie și linkuri permanente

Titlurile cheie pentru articolele dvs. trebuie să fie sub 55 de caractere pentru a asigura vizibilitatea completă a acestora în cadrul SERP. Asigurați-vă că acestea sunt fermecătoare, atractive și cât de descriptive posibil. Stați departe de titlurile care instigă la achiziții atunci când acest lucru ar însemna să promiteți ceva ce conținutul nu oferă în realitate. Linkurile permanente pe care le puteți modifica în mod normal din sistemul de administrare a conținutului, chiar și după ce au fost setate automat, nu trebuie neapărat să se potrivească exact cu titlurile cheie.

Comentarii

Comentarii

Comentarii

Nu opriți sistemul de comentarii! Atunci când dispuneți de o comunitate înfloritoare de comentatori obișnuiți care participă la dialog sub posturile dvs., înseamnă că vizitatorii se îngrijesc suficient de conținutul dvs. fie pentru a-și expune propriile puncte de vedere, fie pentru a lăuda sau a respinge conținutul respectiv. Oricum, indiferent de feedback-ul primit, cel puțin veți ști că oamenii citesc ceea ce postați și veți avea un punct de pornire valoros pentru următoarele postări. De asemenea, merită adăugată valoarea nofollow în secțiunea de comentarii, astfel încât Google să poată ignora eventualele linkuri eronate care ar putea apărea.

SEO local

Din ce în ce mai des, Google oferă rezultate utilizatorilor pe baza locației lor. Acest lucru este deosebit de important pentru întreprinderile aflate în lumea reală, care nu au reușit să atragă atenția căutătorilor targetați la momentul potrivit, adică în timp ce mergeau pe stradă, navigau pe mobil și căutau un loc unde să mănânce sau de unde să achiziționeze produsele sau serviciile de interes pentru ei.

Este recomandat să vă înregistrați compania pe Google și să vă asigurați că toate informațiile dvs. sunt exacte și actualizate, incluzând aici orele de deschidere, informațiile de contact, recenziile clienților și categoriile corecte în care puteți fi inclus pe baza produselor puse la vânzare sau a serviciilor prestate pentru clienți.

Social Media

Cea mai evidentă modalitate prin care puteți crește vizibilitatea site-ului prin mijloace SEO non-tehnice este, desigur, marketingul social media. Trebuie să vă asigurați că sunteți prezenți pe toate canalele sociale relevante (oriunde ar putea fi publicul dvs.) și nu doar difuzând conținutul într-o manieră de bază, ci folosindu-l ca un canal de servicii pentru clienți și interacționând într-adevăr cu oamenii într-un mediu prietenos și util. Corelația reală dintre semnalele sociale și clasamentele de căutare este o temă foarte bine argumentată de specialiștii SEO.

Magia albă a optimizării SEO eficiente

SEO White Hat

SEO White Hat

În concluzie, optimizarea SEO de succes constă în strategiile eficiente pe care specialiștii în domeniu le gândesc pentru website-ul dvs. pentru a determina motoarele de căutare relevante să îl includă drept unul dintre rezultatele de top pentru căutările utilizatorilor din mediul online.

Axați-vă pe relevanța informațiilor puse la dispoziția utilizatorilor, pe experiența vizitatorilor pe site în orice moment și de pe orice dispozitiv și ceea ce veți primi în schimb va fi la nivelul așteptărilor dvs. în urma eforturilor corecte depuse de-a lungul timpului.

Vezi oferta Optimizare SEO aici!

error: Content is protected !!